NEOPLAN N 6121
+12
Katalyn
Cristian P
Catalin.C
mircea.cristescu.3
Adrian.B
PREZIOSO
robi10101298
asavu16
VideoStudio Ploiesti
Iasmin
Andreea684
Bogdan Costin
16 participanți
NEOPLAN N 6121
8/3/2011, 21:07
RATP Ploiești a achiziționat un lot de 27 de trolee NEOPLAN. Acestea au fost circulat în Lausanne, însă au fost retrase datorita incendiilor a doua vehicule la scurt timp unul după altul. Troleele au fost aduse în București de firma MHS Truck & Bus SRL ( importator general vehicule MAN ), unde au avut parte de reparațiile necesare, respectiv de cosmetizări și modernizări ( schimbarea sistemului de informare al călătorilor = tabele exterioare + cele interioare =, instalarea unității AC ).
Numerele de parc în Lausanne : #800 - #827 ( 27 vehicule )
Numerele de parc în Ploiești : #5901, #5902, #5903, #5904, #5905, #5906, #5907, #5908, #5909, #5910, #5911, #5912, #5913, #5914, #5915, #5916, #5917, #5918, #5919, #5920, #5921, #5922, #5923, #5924 ( 24 vehicule )
#800, #801 + electrobuzul = donatoare; #818 + #825 = au luat foc
Model: N6121
Lățime: 2.50 m
Lungime: 18 m
Înălțime: 3.50 m
Greutate gol: 20 t
Greutate plin: 29 t
Locuri pe scaune: 37+1
Locuri în picioare: 90 (7 p / m2)
Tip: Articulat cu podea joasa (LF) in 3 axe
Înălțimea ușii: 3200 mm ± 20 mm
Anvelope: 315/80 R 22.5 '' x 9,00 '' (6 roti)
Partea electrică: Kiepe Elektrik GmbH
Motoare:
Frâne:
Corp:
Ventilație:
Încălzire:
- Budapesta, Ungaria (#816) :
- Ploiesti, Romania. (#823) :
Numerele de parc în Lausanne : #800 - #827 ( 27 vehicule )
Numerele de parc în Ploiești : #5901, #5902, #5903, #5904, #5905, #5906, #5907, #5908, #5909, #5910, #5911, #5912, #5913, #5914, #5915, #5916, #5917, #5918, #5919, #5920, #5921, #5922, #5923, #5924 ( 24 vehicule )
#800, #801 + electrobuzul = donatoare; #818 + #825 = au luat foc
DATE TEHNICE :
Producător: MAN | NEOPLAN |Model: N6121
Lățime: 2.50 m
Lungime: 18 m
Înălțime: 3.50 m
Greutate gol: 20 t
Greutate plin: 29 t
Locuri pe scaune: 37+1
Locuri în picioare: 90 (7 p / m2)
Tip: Articulat cu podea joasa (LF) in 3 axe
Înălțimea ușii: 3200 mm ± 20 mm
Anvelope: 315/80 R 22.5 '' x 9,00 '' (6 roti)
Partea electrică: Kiepe Elektrik GmbH
- Viteză maxima (limitata): 65 km/h (la Ploiești au fost limitate ulterior la 50 km/h)
- Rata de Accelerare: 1,4 m / s2 (reglabil)
- Viteza de frânare: 1,4 m / s2 (reglabil)
- Abilitatea de denivelare maxima: 15%
Motoare:
- 4 motoare sincrone cu excitație permanentă și sistem hidraulic de răcire.
- MagnetMotor M 50-6
- Tensiune nominală: 400 V
- Putere continuă: 60 kW
- Viteza de rotatie nominală: 1500 rot / min
- Motor 8 cilindri in V, cu două generatoare cuplate direct.
- Tip generator: DRBDZ0713-32
- Motor auxiliar: Mercedes Benz OM 442 LA
- Putere: 530 CP (390 kW)
Frâne:
- Pneumatice, discuri ventilate la cele 6 roți.
- Frânare electric.
- Acționare prin pedala.
- Frâna de mână: acumulare / descărcare a aerului.
Corp:
- 4 Uși în tip 1 + 2 + 2 + 2
- Sistem deschiderea automată și închidere cu detector infraroșu pentru a evita incidentele.
- Senzori pentru deschiderea ușilor în exterior și interior.
- Sistem electro-pneumatic de reglare a scaunului conducătorului auto.
- Panou cu vitezometru analogic, lumini de avertizare și calculator cu ecran LCD la bord.
Ventilație:
- Forța ventilatoarelor din cabină: 24 V.
- Ventilație acoperiș prin trape.
- Sistem de AC montat la București înainte de sosirea în oraș.
Încălzire:
- Încălzire electrică în cabină, salon și acoperiș.
ISTORIE :
- În anul 1998, un proiect intre MAN și TL (Transport Laussane) a rezultat la producerea modelului N6121.
(Sursa: http://www.bus-bild.de/)
(Sursa: http://www.trolleycoalition.org/)
- Primul troleibuz fabricat a fost #800, urmat 2 ani mai târziu de o serie de încă 27 de troleibuze. #801 - #827. Din anul 2002 până în 2005 troleibuzele au circulat în orașul Laussane din Elveția, aparținând firmei de transport TL.
(Sursa: [url=blogspot.com]blogspot.com[/url])
(Sursa: Dopravni.net)
- În luna aprilie 2005, #818 așteptând să plece în ultima cursă din acea zi, a început să răspândească fum și dintr-o dată a luat foc. Șoferul a scăpat teafăr, reușind să iasă. Din fericire, troleul nu avea călători.
- O luna mai târziu, în mai 2005, angajații depoului au auzit că suna alarma de incendiu. Era #825 care luase foc. Angajați au încercat să stingă focul, însă fără succes. Un fum gros și negru era răspândit prin depou. Angajații au alertat pompierii care au folosit un ventilator puternic ce le-a permis sa ajungă aproape de troleibuz.
- Experții în incendii și tehnicienii Neoplan au stabilit că incendiul a fost cauzat de o defecțiune în rețeaua electrică de la bord. După acest incident și pentru a preveni un dezastru, TL a decis să oprească toată seria de troleibuze și să le returneze înapoi firmei Man printr-un program "buy-back".
- Din luna iunie 2006 până în 2008, troleibuzele au stat în curtea unei reprezentante Man Truck & Bus din Germania, unde două dintre ele au efectuat probe în Budapesta și Ploiești, însă ambele orașe nu au dat niciun semn în privința achiziției.
- Budapesta, Ungaria (#816) :
- Ploiesti, Romania. (#823) :
- În anul 2009, troleibuzele au fost aduse pe platforme feroviare în România și preluate de Calicor Group.
- În final, până în luna mai 2010, troleibuzele au fost cumpărate de RATP Ploiești prin Primăria Ploiești, dar până atunci au trecut prin București pentru a fi dotate cu un sistem de informare (tabele și VOX) și AC.
- Din luna iunie 2010 și până în prezent, troleibuzele aparțin TCE PLOIEȘTI (RATP):
Numerotare TL: #800 - #827 *
Numerotare TCE: #5901 - #5924
* #800 + #801 - au sosit pentru piese / #818 + #825 - au ars
- Printre cele 26 troleibuze Neoplan N6121 a sosit pentru piese și un Neoplan N6141.
INFORMATII REDATE DE ADRIAN.B
- Adrian.BVizitator
Re: NEOPLAN N 6121
31/3/2011, 09:59
- PREZIOSO
- Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Troleibuzele Neoplan
15/7/2011, 12:12
Cate troleibuze Neoplan circula orele de varf pe cele 2 linii?
- PREZIOSO
- Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Troleibuzele Neoplan
26/7/2011, 23:19
Ce are #5919 ?! Si mai e si cel fara parbriz, din cate vad nu pare sa fie din cele 3 trolee donatoare?! Sa inteleg ca au inceput sa le traga deja pe drapta? E clar de ce pastreaza FBW
- Adrian.BVizitator
Re: NEOPLAN N 6121
26/7/2011, 23:49
#5919 - a avut ceva mai rau ca 909 si nu mai aveau ce sa ii faca...
Inca o vizita la R.A.T.P. Ploiesti
6/9/2011, 22:02
- Adrian.BVizitator
Re: NEOPLAN N 6121
23/9/2011, 11:24
- PREZIOSO
- Mesaje : 265
Data de inscriere : 13/07/2011
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Troleibuzele Neoplan
25/9/2011, 15:30
Neoplanul #5920 are luneta sparta, insa afisajul e functional. L-am vazut azi si avea un celofan ceva, se vedea tare urat :evil:
- Adrian.BVizitator
Re: NEOPLAN N 6121
10/12/2011, 19:41
O chestie despre Neoplane pe site-ul Ploiestiului:
http://www.ploiesti.ro/Hotarari/2011/05E_(28_februarie_2011)/074_28.02.2011_includere_mijloace_transport_inventar.pdf
http://www.ploiesti.ro/Hotarari/2011/05E_(28_februarie_2011)/074_28.02.2011_includere_mijloace_transport_inventar.pdf
- Adrian.BVizitator
Re: NEOPLAN N 6121
14/12/2011, 10:47
Incredibil !!! ... se intampla in #5903 :shock: :shock: :shock:
- Adrian.BVizitator
Re: NEOPLAN N 6121
15/12/2011, 18:13
Merge in toate troleele.... dar chestia enervanta este ca tre apasat butonul rosu la fiecare statie...
- Adrian.BVizitator
Re: NEOPLAN N 6121
3/2/2012, 10:11
Este umpic in spate , dar este cu kit nu e vopsit .. e #5915
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum